Ι. Ν. «ΜΕΓΑΛΗΣ» ΠΑΝΑΓΙΑΣ – ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΗΒΩΝ

Αρχική » Ωφέλιμα » Ορθόδοξος Συναξαριστής » Άγιος Δημήτριος » «ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ» ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!

«ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ» ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!

agdimitrios2

«ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ» ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!

-ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ »ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ» ;
H Mεγάλη Εβδομάς του Αγίου Δημητρίου γιορτάζεται και φέτος με λαμπρότητα, μεγαλοπρέπεια και παλλαϊκή συμμέτοχη. Η λατρευτική αυτή παράδοση μαρτυρείται σε χειρόγραφα από τον ΙΒ΄ αι. με μια πλούσια υμνογραφική παραγωγή. Στα κείμενα αυτά αναδεικνύεται η πολιουχική ιδιότητα του Μυροβλήτου και η οικουμενική αναγνώρισή του.
Χαρακτηριστικό των λατρευτικών ακολουθιών αυτής της περιόδου είναι η προσπάθεια εξομοίωσης με την Πασχαλινή περίοδο. Οι λόγοι είναι πολλοί. Το μαρτύριο και τα θαύματα του από τον 3ο αι. τοποθέτησαν τον Άγ. Δημήτριο υψηλά στη συνείδηση της Εκκλησίας. Συρροή πιστών στον τάφο του παρατηρείται αδιάκοπα στο διάβα των αιώνων υπομνηματίζοντας τον τάφο του Κυρίου και τον επιτάφιο της Μ. Παρασκευής. Η λόγχευση της πλευράς του υπενθυμίζει την λόγχευση του Χριστού. Τα τροπάρια δεν παραλείπουν αυτό το θέμα να το τονίζουν.
Η ροή μύρου από το σώμα του Μεγαλομάρτυρα ομοιάζει με τη ροή αίματος και ύδατος από την λογχευθείσα πλευρά του Κυρίου. Η ημέρα της εορτής του Αγίου προβάλλεται σαν την Κυριακή του Πάσχα και οι Προεόρτιες ημέρες προβάλλονται κατά τον τύπο της Μεγάλης Εβδομάδας. «Τις η λαμπρά αυτή ημέρα την αναστάσιμον του Σωτήρος εξεικονίζουσα;» κηρύττει ο Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης τον 14ο αι.
Ο Πατριάρχης Φιλόθεος Κόκκινος αναφέρεται στο μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου και τον χαρακτηρίζει «Χριστομίμητο». Το μαρτύριο του Αγίου υπέρ Χριστού απέδειξε ότι είναι κατά μίμηση «θύμα» και «σφάγιον» όπως ο Κύριος.
[ΑΠΟ ΣΕΛΙΔΑ «ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»]