Ι. Ν. «ΜΕΓΑΛΗΣ» ΠΑΝΑΓΙΑΣ – ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΗΒΩΝ

Αποστολική απάντηση στη βία

Αποστολική απάντηση στη βία

-Πρωτοπρεσβυτέρου Νικολάου Γ. Σκιαδαρέση, Προϊσταμένου Ιερού Ναού Αγίου Ανδρέου Πατρών
Αδελφοί μου,
Ο κόσμος σήμερα ίσως περνάει την πιο βαθιά και πολυεπίπεδη κρίση της ιστορίας του… Ο τηλεοπτικός χρόνος δεν επιτρέπει επί μέρους ψηλάφισή της. Σημειώνουμε μόνο την ωμή βία και τις παντοειδείς συγκρούσεις που αυτή προκαλεί μεταξύ προσώπων, κρατών και εθνών, γιατί όχι και πολιτισμών; Ενώ, ως γνωστόν, οι πολιτισμοί είναι για να ενώνουν τους λαούς και να προάγουν τη ζωή τους. Δυστυχώς αντί για συνύπαρξη έχομε διαίρεση και σύγκρουση και αντί για πολυ-πολιτισμικότητα, βιώνουμε πολυβαρβαρότητα! Προφανώς ο κόσμος, η Ευρώπη και η περιοχή μας ζει σε κλίμα απροσδόκητης, αυθαίρετης, καταστρεπτικής και φονικής βίας!
Στο σύγχρονο κόσμο της παγκοσμιοποίησης και του αυξανόμενου «πολιτισμού» της βίας, η Εκκλησία μας έχει ως απάντηση το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης του Χριστού, ως διαχρονική εμπειρία ζωής. Εξ άλλου η ζωή της Εκκλησίας μας είναι πάντα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και την καρδιά του πολιτισμού που είναι «ο πολιτισμός της ψυχής».
Πρωτοκομιστής των αγαθών αυτών του Χριστού είναι ο Πρωτόκλητος μαθητής και Απόστολός Του Ανδρέας, ο οποίος αφού πρώτα γνώρισε και έζησε τον Χριστό και αφού τον ακολούθησε σ’ όλες τις φάσεις και παντού, μετά την Πεντηκοστή, πιστός στις προτροπές του Διδασκάλου Του, ανοίχθηκε σε μακρά ιεραποστολική πορεία, πορευόμενος προς όλους τους λαούς του γνωστού τότε κόσμου, υπό της χάριτος του Θεού ενδυναμούμενος και υπό του Παναγίου Πνεύματος φωτιζόμενος, θαυματουργών και κηρύσσων το Ευαγγέλιον της Βασιλείας του Θεού, κομίζοντας έργω και λόγω την αγάπη, την ειρήνη και τη δικαιοσύνη του Χριστού, στο οικουμενικών διαστάσεων οδοιπορικό του.
Αντιμετώπισε θλίψεις, στερήσεις και κινδύνους, ασθένειες, ληστείες, κακομεταχειρίσεις και βίαιες συμπεριφορές από Εβραίους και ειδωλολάτρες και πλείστα όσα ακόμη. Εκείνος όμως, συνοδευόμενος υπό του Αγίου Πνεύματος, εργαζόταν ακατάπαυστα, αλλά και αθόρυβα, προβαίνοντας σε ποικίλες ιεραποστολικές δραστηριότητες…αναγεννώντας ψυχές, βαπτίζοντας, χειροτονώντας και εγκαθιστώντας έτσι στις κατά τόπους εκκλησίες ποιμένες και διδασκάλους, κτίζοντας ναούς για τη δόξα του Θεού και τη σωτηρία του κόσμου.
Ας μου επιτραπεί να θυμίσω στην αγάπη σας το περίγραμμα της μακράς ιεραποστολικής του διαδρομής, καθότι, κατά την ταπεινή μας γνώμη, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον:
– Αμισός (πόλη στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας) –Τραπεζούντα – Λαζική – επιστροφή στα Ιεροσόλυμα για το Πάσχα. Ξανά στην Προποντίδα, Σινώπη, εκεί επειδή με τη δύναμη της προσευχής του απελευθέρωσε τον Απόστολο Ματθία, φανατικοί ειδωλολάτρες τον βασάνισαν και μάλιστα του έκοψαν το δάκτυλο με τα δόντια. Όμως, επειδή με τη χάρη του Θεού θεραπεύτηκε, οι κάτοικοι της Σινώπης μετανόησαν και βαπτίσθηκαν.
– Στη συνέχεια μεταβαίνει στις ανατολικές περιοχές της Κριμαίας, νότια της σημερινής Ρωσίας, στη Θράκη στη μικρή πόλη του Βυζαντίου, εκεί εγκαθιστά επίσκοπο τον Στάχυ, ένα εκ των εβδομήκοντα μαθητών του Χριστού.
– Οδοιπορεί όλο και πιο νότια του Ελλαδικού χώρου για να καταλήξει στην Πάτρα. Εδώ κήρυξε τον Χριστό, θαυματούργησε, φυλακίσθηκε, χειροτόνησε επίσκοπο τον Στρατοκλή και άνευ δίκης και απολογίας καταδικάσθηκε με απόφαση του Ανθυπάτου Αιγεάτη στον δια χιαστού σταυρού θάνατο (μάλιστα δε κατά μία παράδοση, με το κεφάλι ανάστροφα). Έτσι με χαρά οδηγήθηκε στο μαρτύριο, αξιούμενος να μιμηθεί το πάθος και τον Σταυρικό θάνατο του Χριστού, οδηγηθείς σ’ αυτόν από τους δημίους του.
Γαλιλαία και Πάτρα, δύο παραθαλάσσιες πόλεις, οι δύο πόλεις – πόλοι της επί γης ζωής και δράσης του Πρωτοκλήτου Αποστόλου Ανδρέου. Από την πρώτη εκλήθη να βαδίσει τη δύσβατη Αποστολική και μαρτυρική διαδρομή. Και από τη δεύτερη, την Πάτρα μας, να ανέλθει στην ουράνια πατρίδα. Είχεν όμως εύρει πριν τον Χριστόν και ανήγγειλε θριαμβευτικά την παρουσία Του με το «ευρήκαμεν τον Μεσσίαν». Και είχε δουλέψει σκληρά για να φέρει στα πέρατα του τότε γνωστού κόσμου τη Σαρκωμένη, Σταυρωμένη και Αναστημένη Αλήθεια και το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης του Χριστού, που πάντα είναι επίκαιρο και σήμερα για το σύγχρονο κόσμο το πρώτο ζητούμενο.
Από: «http://www.inaap.gr»
ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ-ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ

ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ-ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΚΟΝΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ «ΜΕΓΑΛΗΣ» ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΕ ΜΕΤΑΞΟΤΥΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ''ΚΗΠΟ'' ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ, ΣΤΟ "ΠΕΡΙΒΟΛΙ" ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ!

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε τις νέες μας δημοσιεύσεις μέσω email.

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΙΣΙΑΣ